Jay Schulberg, creatorul campaniei si sloganului “Got Milk?” si care a convins americanii ca este periculos sa iesi din casa fara cecurile de calatorie American Express, a murit saptamana trecuta la varsta de 65 de ani.
Fost Creative Director la Ogilvy & Mather New York si Creative Chief Officer la Bozell Worldwide, Schulberg a murit suferind de cancer pancreatic in orasul Doylestown, Pennsylvania.
“Era de-a dreptul genial”, spune Shelly Lazarus, presedinte si CEO Ogilvy & Mather Worldwide. Schulberg, varul nu mai putin celebrului scriitor si scenarist Budd Schulberg, care a castigat in 1954 premiul Oscar pentru cel mai bun scenariu cu filmul “On the Wavefront”, s-a alaturat celor e la Ogilvy in 1967 unde a ramas timp de 20 de ani inainte de a pleca la agentia Bozell.
La Ogilvy a fost cel care l-a impus pe actorul Karl Maden chiar din pitchul pentru contul American Express – cecuri de calatorie si tot el a inaintat sloganul “Don’t leave home without it”.
La Bozell a semnat creatia campaniei pentru Asociatia Procesatorilor de lapte din State, in care au fost convinse sa participe de-a lungul timpului o pleiada impresionanta de celebritati. Printurile campaniei ilustreaza invariabil pensonajul central cu mustati de lapte insotit de fiecare data de sloganul “Got Milk?” Campania a condus la editarea volumului “The Milk Mustache Book” unde Schulberg a semnat ca si co-autor. Cartea a inregistrat volume record de vanzari.